onsdag 19 juni 2019

Stjärntvillingar

Här är ett litet axplock ur mitt arkiv av stjärntvillingar. Det enda "släktskap" som råder mellan dessa personer är att de råkar vara födda samma år och samma dag. Under slutet av 70-talet roade jag mig med att försöka finna synliga "bevis" för astrologins trovärdighet. Främst för att ha något att slå i huvudet på alla tvivlare. Nu lyckades jag ändå inte särskilt väl med detta eftersom många hävdade att det här bara var enäggstvillingar. Men jag har kollat upp detta (så långt... det nu var möjligt). Det här är inte alls så vanligt förekommande som man kanske skulle tro. Här gäller det verkligen att Ascendenttecknen matchar, eftersom dessa spelar en så pass avgörande roll för utseendet. Det visade sig också att dessa stjärnpar i de allra flesta fall hade väldig nära besläktade yrkesområden.
Det är framförallt likheterna i uppsynen som är så intressant. Även när man jämför näsor, munnar och ögonbryn är det väldigt likartat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Konjunktionen mellan Saturnus och Pluto En konjunktion mellan två himlakroppar kan liknas vid ett kosmiskt befruktningsögonblick. När...